[INDOLOGY] Udagagni

Walter Slaje slaje at kabelmail.de
Fri May 17 12:17:22 UTC 2019

Dear Martin,

here is a reference to northern and southern fires in the context of
wedding preparations. The fires are explained by Devapāla as
non-sacrificial (*laukika*).

*Kāṭhakagṛhyasūtra* 19.3:

[...] vā *dvāv agnī* prajvālya dvau paśū upākaroty aryamṇe dakṣiṇaṃ,
prājāpatyam *uttaram* ।

(Devapāla’s Bhāṣya)

[...] *laukikau* *dvāv agnī** prajvālya dvau paśū *chāgau
kanyāsaṃskārārtham *upā*kuryāt । paśukalpavat । ekam *aryamṇe dakṣiṇa*
bhāgavartiny agnau, dvitīyaṃ prajāpataye *uttara*digbhāgavartiny agnau [...]

(Quoted from Raik Strunz' forthcoming edition).

Best wishes,

Walter