stem (?) of munja grass

Ashok Aklujkar aklujkar at INTERCHANGE.UBC.CA
Thu Mar 28 18:37:29 UTC 2002

Vidyaara.nya's Pa;cada;sii (7th NSP edn, 1949), verse 1.42:
yathaa mu;njaad i.siikaivam aatmaa yuktyaa samuddh.rta.h /
;sariira-tritayaad dhirai.h para.m brahmaiva jaayate //

Commentator Raamak.r.s.na on this:

yathaa yena prakaare.na mu;njaad etan-naamakaat t.r.na-vi;se.saad i.siikaa
garbhastha.m komala.m t.r.na.m yuktyaa bahir-aavarakatvena sthitaanaa.m
sthuula-patraa.naa.m vibhajana-lak.sa.nopaayena samuddhriyate, evam aatmaapi
yuktyaa anvaya-vyatireka-lak.sa.nopaayena ;sariira-tritayaat
puurvoktaac-chariira-tritayaat dhirai.h brahmacaryaadi-saadhana-sa.mpannair
adhikaaribhi.h samuddh.rta.h p.rthak-k.rta;s cet sa para.m brahmaiva
jaayate.

I do not know where a picture of mu;nja grass can be found. However, the
references in literature indicate that the grass must have been in common
use for girdles of boys undergoing initiation and for making of  ropes,
mats, footwear, nooses  etc.  See An Illustrated Ardha-magadhi Dictionary,
vol. 4, pp. 181-82, in addition to Sm.rti literature in general under
mau;njii.