[INDOLOGY] Help

Jesse Knutson jknutson at hawaii.edu
Tue Jun 27 02:06:32 UTC 2017

Dear Patrick, This is almost exactly as it is found at Mbh 18.49:

maharṣir bhagavān vyāsaḥ kṛtvemāṃ saṃhitāṃ purā
ślokaiś caturbhir bhagavān putram adhyāpayac chukam
śraddhayā parayā bhaktyā śrāvyate cāpi yena tu
ya imāṃ saṃhitāṃ puṇyāṃ putram adhyāpayac chukam
mātāpitṛsahasrāṇi putradāraśatāni ca
saṃsāreṣv anubhūtāni yānti yāsyanti cāpare
harṣasthānasahasrāṇi bhayasthānaśatāni ca
divase divase mūḍham āviśanti na paṇḍitam

*ūrdhvabāhur viraumy eṣa na ca kaścic chṛṇoti me**dharmād arthaś ca kāmaś
ca sa kimarthaṃ na sevyate* (18.5.46-49)

On Tue, Jun 27, 2017 at 1:57 AM, Olivelle, J P via INDOLOGY <
indology at list.indology.info> wrote:

> Friends:
>
> I need help in identifying and finding the correct reading of a verse
> ascribed in a manuscript I am reading to Vyāsa:
>

> ऊर्ध्वबाहुर्विरौम्येव न च कश्चिच्छृणोति मे ॥
>
> धर्मादर्थश्च कामश्च स किमर्थं न सेव्यते ॥
>
> My manuscript is dark and unclear. I am not sure of “viraumyeva” and
> kaścic chṛṇoti” (which could also be kaścid vṛṇoti”). Any help greatly
> appreciated. With best wishes,
>
> Patrick

Jesse Ross Knutson PhD
Assistant Professor of Sanskrit and Bengali, Department of Indo-Pacific
Languages and Literatures
University of Hawai'i at Mānoa
461 Spalding